sunnuntai 27. elokuuta 2017

Noutajan syyshuolto

No moi ja ylätassuviitonen kaikille! Kaappasin tämän emäntäni blogin hetkeksi, koska minulla on teille karvakamuille tärkeää kerrottavaa.

Minä olen Mosku, 8-vuotias novascotiannoutaja uros. Näytän yleensä syksyllä metsänpeikolta, koska asun isäntäni ja emäntäni kanssa maatilalla, jossa asuu myös hevosia ja nautoja. Rakastan kävellä edes takaisin rapakoissa ja möyriä pitkin maatilan pihamaata. Käyn myös sorsametsillä isännän kanssa ja pulahtelen uimaan vapaaehtoisestikin kotimme takapihalla joen rannassa. Syksy on meille noutajille aktiivista ja mukavaa aikaa, mutta onhan se toisaalta vähän työlästäkin. Aina kun menemme sisälle, emäntäni joutuu käyttämään minut suihkun kautta. Muuten karvoistani varisee hiekkaa ihan joka puolelle!

Eilen kaikki sitten muuttui. Minusta tulikin salonkikelpoinen helposti pestävä koira, kun pääsin käymään emäntäni kanssa Tassutaikurilla noutajan syyshuollossa. Minulta kevennettiin turkkia ja siistittiin koko poika kuonosta hännänpäähän. Onpa nyt mukavampi olo ja emännälläkään ei ole niin suuri työmaa saada minua aamutallin jälkeen sisälle laskettavaan kuntoon. Tässä postauksessa on kuvasatoa eiliseltä, kun olin Tassutaikurin asiakkaana.

Tässä makoilen tallin käytävällä vielä autuaan tietämättömänä siitä, että pian karvakorvani ja vaivalla kasvattamani jalkaheltat saavat kyytiä.



Kun saavuimme Tassutaikurille minut nostettiin tällaiselle pöydälle. Ensin minua hieman mietitytti ja rullasin edes takaisin. Tämä oli vasta toinen kerta minulle trimmauspöydällä, mutta onneksi Tassutaikurin Marika oli tosi kiva minulle, opetti ja kehui. Pian osasinkin olla nätisti. Ensin Marika katsoi minut läpi, että onko turkissani selvitettäviä takkuja tai huopuuntunutta karvaa ja vaihtoi muutenkin emännän kanssa sanasen siitä, onko minulla mitään arkoja paikkoja tai vaivoja. Nämä asiat on kuulemma hyvä kertoa trimmaajalle etukäteen, jotta trimmaushetki olisi meille koirille mahdollisimman miellyttävä.


Seuraavaksi minulta tyhjennettiin anaalirauhaset. Tämä toimitus on tärkeää tehdä minulle säännöllisesti, koska se vaikuttaa esimerkiksi siihen, kuinka haistan ja noudan lintuja. Takapääni olikin kipeä, kun menimme Tassutaikurille, mutta kotiin lähtiessä kipu oli kokonaan poissa. Anaalirauhasten tyhjennysten jälkeen me mentiin suihkuun. Minä olen tottunut veteen, mutta tuo suihkussa käyminen nyt ei välttämättä ole se kaikista kivoin homma. No, siitäkin selvisin onneksi varmoissa käsissä.



Suihkun jälkeen minulta kuivattiin turkki ja sitten käytiin karvojeni kimppuun.


Enkö olekin melko pöyhkeä kuivauksen jälkeen?


Kynnetkin leikattiin ja samalla huomattiin, että minulta oli revennyt yksi kannuskynsi. Tassu on ollut kipeä sen takia. Onneksi tämä tarkkasilmäinen taikuri huomasi sen.


Takatassujen kynsien leikkaus...tylsää.


Seuraavaksi minulta ajeltiin tassun pohjista karvat koneella. Annoin tehdä sen tosi hyvin vaikka tämä oli ensimmäinen kerta minulle. Huomioithan tässä kuvassa vielä omilla paikoillaan olevat paksut karvakorvani. Tassujen jälkeen nekin laitettiin ojennukseen.


Varvasvälikarvat otettiin saksilla.


Tässä kuvassa minulta otetaan pohjavillaa vähemmäksi.


Eikös tullutkin siisti poika? En oikein osannut seistä pöydällä rennosti, joten sain Tassutaikurilta huippuhyviä nameja (joita sain myös trimmauksen yhteydessä) ja minua opetettiin seisomaan. En ole näyttelykoira, mutta kivahan se on jos vähän osaa poseerata uuden turkin kunniaksi!


No tämän minä osasin. Teen kotonakin näin useasti.




Lopuksi minulta viimeisteltiin vielä tassut ja niitä kehuttiin maailman söpöimmiksi.



Annapas tänne niitä nameja!



Kiitos Tassutaikuri! Ollaan kavereita.



Valmis!


Mikäli sinäkin haluat käydä siistimässä turkkisi niin nyt kannattaa toimia, nimittäin syyskuun loppuun mennessä saat tutustumistarjouksena trimmauksen loppusummasta -15 % alennuksen!

Tassutaikuri tekee rodunomaisen kotitrimmauksen kaiken rotuisille koirille. Myös sekarotuiset koirat ovat lämpimästi tervetulleita. Me koirat emme tarvitse karvanhuoltoa vain kauneudellisista syistä vaan myös terveydellisistä. Kotikoiratkin voivat tulla Tassutaikurin asiakkaaksi. Jos olet pentu niin voit mennä Tassutaikurille opettelemaan näitä juttuja, niin olet aikuisena yhtä taitava hemmoteltava, kuin minä!

Yhteystiedot ja lisätietoja saat TASSUTAIKURIN sivuilta. Käytä syystarjous hyväksi nyt niin Tassutaikuri taikoo sut yhtä fiiniksi, kuin minä. Ihanaa viikonlopun loppua kaikille ja energistä uutta viikkoa!

Teidän kaikkien kaveri, Mosku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti